Wymiana oleju

  • Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju
  • Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych
  • Wymiana filtra paliwa (w silnikach wysokoprężnych, napędzanych olejem napędowym o zwiększonej zawartości siarki)
  • Wyzerowanie wskaźnika okresów międzyobsługowych

Przegląd okresowy

  • Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtrów oleju
  • Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych
  • Wyzerowanie wskaźnika okresów międzyobsługowych
  • Badanie diagnostyczne testerem
  • Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń
  • Sprawdzenie i uzupełnienie poziomu płynu hamulcowego
  • Sprawdzenie czystości kanału spływu wody, w razie potrzeby oczyszczenie
  • Sprawdzenie akumulatora
  • Sprawdzenie głębokości i sposobu zużycia bieżnika opon wraz z kołem zapasowym.
  • Sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie
  • Sprawdzenie działania wkładki zamka
  • Obejrzenie powłoki ochronnej podwozia i lakieru nadwozia, czy nie ma uszkodzeń
  • Sprawdzenie daty ważności zestawu naprawczego (gdy występuje)
  • Sprawdzenie zaczepu holowniczego(ze zdejmowaną głowicą – produkcji firmy Prosvar)
  • Zalecana wymiana piór wycieraczek (dwa razy do roku)

Co 30 000km dodatkowo

  • Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne, napędzane olejem napędowym, który nie odpowiada normie DIN EN 590)

Co 60 000km

  • Automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów DSG: Wymiana oleju i filtra oleju
  • Wymiana oleju w sprzęgle Haldex

Co 60 000km lub co 2 lata (zależnie od tego , co nastąpi najpierw)

  • Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym

Co 60 000km lub co 4 lata (zależnie od tego co nastąpi najpierw)

  • Obejrzenie części w komorze silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń
  • Obejrzenie (od dołu) skrzyni biegów, przekładni głównej i osłon przegubów półosi, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń
  • Sprawdzenie osłon przegubów kulistych wahaczy, czy nie nieszczelności i uszkodzeń
  • Sprawdzenie luzu, umocowania i stanu osłon przegubów drążków kierowniczych
  • Sprawdzenie szczelności , braku uszkodzeń i zamocowania układu wydechowego
  • Sprawdzenie odporności na zamarzanie płynu chłodzącego i szczelności układu chłodzenia
  • Sprawdzenie i w razie potrzeby uzupełnienie poziomu płynu chłodzącego
  • Przesmarowanie mechanizmu zamykania pokrywy silnika
  • Sprawdzenie działania wszystkich włączników, odbiorników elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych
  • Sprawdzenie działania wycieraczek i spryskiwaczy oraz układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy i uzupełnienie poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza
  • Sprawdzenie ustawienia reflektorów, w razie potrzeby ustawienie ich
  • Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego
  • Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów , ewentualnie wymiana oleju ATF
  • Wymiana świec zapłonowych ( oprócz silników benzynowych 2,0l/147kW, 3,6l/191kW,1,8l/118kW,i 1,8l/112kW)

Co 90 000km dodatkowo

  • Wymiana wkładu filtra powietrza i oczyszczenie obudowy filtra- dotyczy samochodów o przebiegu mniejszym niż 90 000km w ciągu 6 lat
  • Wymiana filtra paliwa ( silniki wysokoprężne, napędzane olejem napędowym, który nie odpowiada normie DIN EN 590)
  • Wymiana świec zapłonowych (tylko silniki benzynowe 2,0l/147kW,3,6l/191kW,1,8l/118kW,1,8L/112kW)

Przy przebiegu 90 000km, a następnie dodatkowo co 30 000km

  • Sprawdzenie paska zębatego (4-cylindrowe silniki benzynowe) - nie dotyczy silników 1,2l/77kW, 1,4l/90/92kW, i 1,8l/112/118kW

Przy przebiegu 150 000km, a następnie dodatkowo 30 000km

  • Sprawdzenie filtra cząstek stałych (silniki wysokoprężne wyposażone w filtr cząstek stałych , dotyczy oznaczeń literowych silnika CEGA, CBDB i CBBB). Dotyczy silników wysokoprężnych z fabrycznie zamontowanym filtrem cząstek stałych

Co 180 000km dodatkowo

  • Wymiana paska zębatego ( silniki benzynowe2,0l).
  • Wymiana paska zębatego (silniki wysokoprężne TDI CR- CommonRail, dotyczy oznaczeń literowych silnika CEGA, CBDB i CBBB)

Przy przebiegu 180 000km, a następnie dodatkowo 30 000km

  • Sprawdzenie filtra cząstek stałych (silniki wysokoprężne wyposażone w filtr cząstek stałych , dotyczy oznaczeń literowych silnika CEGA, CBDB i CBBB). Dotyczy silników wysokoprężnych z fabrycznie zamontowanym filtrem cząstek stałych

Po upływie 3 lat , a następnie co 2 lata dodatkowo

  • Wymiana płynu hamulcowego

Co 4 lata dodatkowo

  • Wymiana butli zestawu do naprawy opon ( o ile występuje)- przestrzegać daty ważności

Co 6 lat dodatkowo

  • Wymiana wkładu filtra powietrza i oczyszczenie obudowy filtra – dotyczy samochodów o przebiegu mniejszym niż 90 000km w ciagu 6 lat
  • Wymiana akumulatora syreny autoalarmu
  • Wymiana świec zapłonowych (tylko silniki benzynowe 2,0l/147kW, 3,6l/191kW, 1,8l/118kW, 1,8l/112kW)- dotyczy samochodów o przebiegu mniejszym niż 90 000km w ciagu 6 lat

Wymiana sondy lambda

  • Okres wymiany zależy od zawartości ołowiu w paliwie w odpowiednim kraju. Z tego powodu informacji o okresie wymiany sondy prosimy zasięgnąć u autoryzowanego partnera handlowego Skody



przejdź do serwisu